Roel's site

Konijntjes! (30 juli 2006)

Hobbel

Roel z'n eerste twee gipsarmen waren wit, de derde was groen, de vierde rood, toen weer wit, toen blauw, toen oranje, toen fluoricerend en tenslotte kwam paars.

Knagertje
Voor konijntjes zorgen, dat gaat ook met één arm. Op hun tweede dag lukte het mij om onze nieuwe konijntjes uit mijn hand te laten eten. De konijntjes zijn nog erg bang, maar als je veel geduld hebt, en langzaam beweegt, dan lukt het! Ik heb allebei de namen voor de konijntjes bedacht.

Eenmaal 'veilig' thuis: arm gebroken (26 juli 2006)

De hele reis lang hebben we geen dokter of zelfs maar een pleister nodig gehad. Half juli waren we eindelijk 'veilig' thuis. Eventjes dan, want na anderhalve week, dinsdagnacht, viel Roel van het stapelbedtrapje: een gecompliceerde onderarmbreuk is het resultaat.

Geopereerd: Roel is op donderdag 27 juli geopereerd. Na negen uur wachten, omdat er een spoedoperatie tussenkwam. Na twee uur operatie stonden de botten weer netjes recht en zaten er pennen in de botten. Roel had de dag erna nog veel pijn en was erg aangeslagen. Vrijdagmiddag 28 juli mocht Roel naar huis. Hij wil niet meer over het ziekenhuizen, ongelukken of gebroken armen praten.

Zondag 30 juli: Roel is al weer een heel stuk opgeknapt. De pijn is met pijnstillers goed te hanteren. Roel slaapt al weer vrij goed, maar heeft nog niet veel trek om te eten.

Zondag 13 augustus: Donderdag is Roel weer even in het ziekenhuis geweest. De hechtingen zijn eruit gehaald, er zijn controlefoto's gemaakt en Roel heeft nieuw gips. Roel heeft gekozen voor een gifgroen kleurtje. De foto's lieten zien dat het goed gaat.

Zaterdag 16 september: Roel is op 4 september weer geopereerd, dit keer om de pennen uit zijn arm te halen. Na de operatie kreeg Roel weer gips, omdat de foto's nog niet veel botgroei lieten zien.  Roel zag erg tegen de operatie op, maar gelukkig viel de pijn dit keer mee. Na de operatie heeft Roel een week lang flinke koorts gehad, met buik-, hoofd- en keelpijn, in onze ogen omdat zijn weerstand verminderd was door de narcoses. Nu de pennen er uit zijn heeft Roel minder pijn. Sinds een paar dagen begint Roel zijn arm een beetje te gebruiken. Misschien mag aanstaande dinsdag, acht weken na de valpartij, het gips er af.

Maandag 30 oktober: Het gaat nog niet goed met Roel's arm. De botdelen willen niet goed aan elkaar groeien. Het gips is er toch drie weken lang vanaf geweest, in de hoop dat dat de groei zou stimuleren, maar nee. En Roel had iedere dag meer pijn. Toen kreeg hij een onderarmbrace (gips met klitteband, dat eraf kan). Op maandag 30 oktober is Roel overgestapt naar het Sophia kinderziekenhuis. Daar constateerden ze dat het spaakbeen nog helemaal niet aan elkaar is gegroeid. Hij heeft weer volledig gips gekregen, tot aan zijn oksel. Oranje dit keer. Roel baalt heel erg.

Zondag 17 december: Roel heeft in totaal nóg zes weken gips gehad, en dat vond hij heel zwaar, maar dinsdag mocht het gips er af, twintig weken nadat hij zijn arm brak. Het heeft langer geduurd dan onze reis. De foto's laten nu duidelijk zien dat de botdelen redelijk aan elkaar zijn gegroeid, hoewel nog niet helemaal. Roel moet nog zes weken voorzichtig doen (geen gym, geen voetbal, niet fietsen) en moet dan weer voor controle naar het ziekenhuis. Roel is na het gips weghalen drie dagen niet lekker geweest: misselijk, hoofdpijn en buikpijn. Hij heeft nog steeds een beetje last van pijn.

Maandag 22 januari 2007: Roel z'n arm is goedgekeurd! Hij mag alles weer! Eindelijk weer voetballen bij Concordia en op het schoolplein! Eindelijk weer fietsen! Eindelijk weer meedoen met gym! De hele genezing heeft 26 weken geduurd. Nooit geweten dat de genezing van een gebroken arm zo lang kan duren.

Italië (juni 2006)

Boottochtje bij Paleokranitsa in Corfu. We zijn in allemaal grotten geweest. En bij één grot dachten we dat we er helemaal niet in zouden passen, maar we pasten toch! Dit is een zeehondje. Die allemaal kunstjes kan doen.

Hier speelden mijn moeder en ik Backgammon.

Hier voetbalden we op het strand met een paar Duitse jongens. Dat was erg leuk. Wij wonnen met 6-5! Eerst stonden zij met 2-0 voor.

Dit was in Napels. Napels zelf vond ik niet leuk, maar het museum waar we zijn geweest in Napels wel.
Dit is in het museum van Napels. Hier maakte ik een mooie tekening van de godin Athene. Hieronder zie je hoe het beeld er echt uit zag. En linksonder zie je mijn tekening in het groot (als je er op klikt).

Dit was een reusachtige worst.

Corfu (eind mei)

Griekse vasteland

Dit is een reusachtige rups. Hij is even groot als mijn hand.

Toen ik 's avonds in bed lag, zag ik heel veel vuurvliegjes. En toen zag ik ineens deze glimworm.

Hier hebben we een hut met takken en varens gebouwd.

Hier waren we lekker aan het hockeyen met stokken die we hadden gevonden.

Peleponessos en Olympia (13 mei 2006)

Vuurtje maken en aardappeltjes en appeltjes poffen.
In Olympia, de stad waar de Olympische spelen zijn begonnen. Een beeld (de discuswerper) in een mooi museum. En de rechter heb ik getekend.

Kreta (22 april - 10 mei 2006)

Op de boot naar Kreta.

Chania.

Met Pasen hebben we veel eieren gevonden. Ook boven in de bomen. Op onze camping hebben de mensen een lam geroosterd aan een spit.

Dit was in Knossos. Wij kijken naar een hele mooie stenen die van kristallen gemaakt is. Er waren veel van dit soort stenen in Knossos.

Hier maakten we een hele grote wandeling door een kloof. Er waren mooie dingen te zien.

Hier was ik aan het kijken bij iemand die hele mooie beeldjes maakte van klei.

Dit was een zoetwaterstrandje. Daar hebben we in de open lucht geslapen. Er waren hele mooie sterren, en heel veel.

Mani (15-22 april 2006)

Gythion: Ik zit op een leuke camping in Griekenland samen met mijn familie. Het is 20 meter naar het strand en je kunt hier lekker voetballen. Een zoetwater riviertje stroomt naar de zee, daar kan ik lekker in spelen. Terwijl je heel dicht bij de zee bent is het grondwater vlak bij de rivier toch zoet. Ik heb het geproefd toen ik het zand had weg gegraven. Gisteren wou mijn vader met mij vliegeren, maar dat lukte niet goed. Er was niet genoeg wind door alle bomen. Gelukkig hebben we daardoor wel veel schaduw, want in de zon is het best heet. We hebben een hele mooie hut gebouwd, samen met mijn vader. Het zeewater is ijskoud. Alleen mijn vader en ik durven er in te zwemmen. Mijn vader 5 minuten en ik 20.

We zijn in een hele grote grot (grotten van Diros, red) geweest, op een bootje, want er stond stalactieten. We gingen wel een half uur lang door allemaal gangetjes enzo. Volgens het boekje gaat de grot wel 5 kilometer diep het land in.
We zijn langs een dorpje geweest (Vathia in Mani, red), daar hebben ze eeuwenlang ruzie gehad. De vrouwen en kinderen konden wel naar buiten, maar de mannen niet. Die werden meteen afgemaakt. Er woont nu bijna niemand meer in dat dorpje.

Pilos (eind maart en begin april 2006)

Hier voetballen we in ons zwembad, het was heel leuk

Mijn zusje en ik hadden mooie schelpen gevonden.

Eerst dachten we dat deze schelp leeg was. Maar toen zagen we harige pootjes. Suzanne en Ida vonden het wel eng, maar ik niet. Na heel lang wachten kwam het diertje helemaal uit zijn schelp, en hij nam zijn schelp mee en verstopte zich.

Ik klom bij deze foto overal heen. En ik zocht naar warme badjes en ik vond er wel een paar!

Ida en ik in zo'n warm badje.

Hier staat meer over dit bezoekje. En Ida vertelt er ook uitbreid over.

We zijn naar de ruines van het kasteel van koning Nestor geweest. En naar het museum dat erbij hoort. Hier was ik een mooie tekening aan het maken van een stier. Hier vertelt Ida over dit museum.

Dit is mijn tekening.

En dit is het voorbeeld.

We hebben een hele mooie wandeling gemaakt langs allemaal watervallen.

Hier was een hele wankelige brug die door midden gebroken was.

Hier liepen we over een ander bruggetje waar allemaal planken ontbraken. Maar toch was ie nog wel stevig.

Hier hadden we uitzicht op de grootste waterval.

Bij de grootste waterval hebben we gezwommen. Het was heel koud! We zaten er niet zo lang in, anders waren we voor de diepvries! Hier staat meer over ons bezoekje aan deze watervallen.

Hier was ik lekker aan het zwemmen. En we deden baltikkertje. Dit zwembad was vlak bij ons huisje. Ons eigen zwembad lieten we leeg: om te voetballen!

Lekker voetballen  met Winn, in het zwembad. Winn is een Duits kind waarmee ik lekker heb gespeeld.

Delphi (Griekenland, 19 maart 2006)

We zijn in Delphi geweest. In Delphi is een museum en oude ruïnes van de oude Grieken. Het zijn ruïnes van tempels. Op de foto rechtsboven rende ik in het oude stadion. Ik vond Delphi leuk. Ik vond het mooi.

In het museum tekende ik samen met mijn zusje. Midden onder staat die foto. De foto rechts ernaast is mijn tekening. Ik heb de sfinx getekend die links op de foto staat. Hier staat meer over ons bezoek aan Delphi.

Dubrovnik (Kroatië)

Dubrovnik was een mooie stad met stadsmuren. Het is heel mooi omdat er geen reclameborden mogen hangen. Er zijn héle hoge golven daar. Wij probeerden steeds om dicht bij de zee te komen, maar niet nat te worden. Dat is meestal gelukt. Ik was hartstikke nat, niet alleen door de golven maar ook doordat het ging regenen. Hier staat meer over ons bezoek aan Dubrovnik.

zondag 5 maart 2006: skiën

Juf Tanja en ik in de sleeplift

Skiën is ontzettend leuk. Ik kan het al heel goed. Gisteren had ik de hele middag juf Tanja voor mij alleen. Dat was fijn. Het was een heel leuke juf. Ik ben heel vaak de sleeplift op geweest. Wel 16 of 17 keer. En één keer met de stoeltjeslift. Die ging veel hoger. Dat was moeilijk! Want daar boven was het heel steil. En bij de afdaling na de stoeltjeslift ben ik maar één keer gevallen. Helemaal aan het begin. Want daar was het echt supersteil, daar ging je gewoon bijna recht naar beneden! Daar moest ik ook de hele tijd stoppen, want anders ging ik te hard. Daarom viel ik ook in het begin.

zondag 26 februari, net vertrokken

Ik vind het rijden vet cool! In de camper rijden is heel leuk. Je kunt de hele dag naar buiten kijken en je kunt ook nog eens van alles doen. Dat is leuk joh! Hier staat meer over vandaag.

Voorstellen

Ik ben Roel. Ik ben 8 jaar, en ik zit in groep 6.

Ik speel graag met vrienden, bijvoorbeeld met Jart, Riccardo, Lukas, Wiebe, Stefan, Ayoub, Sam en mijn broer Gerrit. Ik zit op voetbal, schaken en tot voor kort op toneel. Daar ben ik mee gestopt omdat we op reis gaan.

Ik speel graag spelletjes (Kolonisten van Catan, Machiavelli, eigenlijk vind ik bijna alles leuk) of voetbalpartijtjes. En ik houd van lekker eten.

Wij gaan op wereldreis! Ik heb écht geluk dat ik in dit gezin woon!!! We gaan onderweg veel uiteten denk ik. En vaak barbecuen: marshmallows grillen vind ik fantastisch!

Noorwegen (zomer 2005)

Lekker in de sneeuw spelen en sneeuwballen gooien. Op de hoogvlakte in Noorwegen. Springen van steen op steen in het water. Of ik gooi stenen in het water. Dammetjes bouwen is ook superleuk. Ik wandel hier heel stoer langs een waterval. Zo'n waterval maakt heel veel lawaai! Mijn vader was hier ook nog bij. Samen maakten wij een hele grote wandeling. Ik heb ook nog gezwommen in dit beekje. Dat was ijskoud!! Ik heb er ongeveer 23 tellen in gezwommen.

Ik vind dat ik het leukste bed in de camper heb van het hele gezin. Ik mag in mijn eentje slapen, ik hoef niet steeds in de alkoof te klimmen, stoot mijn hoofd dus niet, en heb een eigen gordijntje rond mijn bed. En ik heb een heel lekker bed.

Deze pagina is Hit Counter keer bekeken.